04.03.2024

Laat je inspireren door onze moodboards: New Boring

Nelissen blijft graag op de hoogte van recente trends. Daarom werken we al een tijdje samen met trendstudio Francq Colors. Het resultaat van de laatste samenwerking zijn 12 inspirerende en hedendaagse moodboards waarin onze bakstenen gecombineerd worden met complementaire producten. Bakstenen bieden niet alleen een robuuste basis van een bouwproject. Ze zorgen ook voor een esthetische meerwaarde, zeker in combinatie met de juiste materialen.

MOODBOARD REEKS 3: NEW BORING


Brand overview: Nelissen, Stoopen & Meeûs, Tegels De Paepe, Joli, Akzonobel

Het thema New Boring komt voort uit het verlangen naar
leegte en een radicale afkeer van digitale overstimulatie en
overconsumptie. Het deelt deels de ‘less is more’ esthetiek
van de ‘Normcore’ beweging waarin individualiteit minder
belangrijk is dan normaal zijn.


Brand overview: Nelissen, Akzonobel, Tegels De Paepe, Carpentier

New Boring gaat veel verder en is consequenter. Er worden
absoluut geen compromissen gesloten. Het comfort dat
‘decluttering’ oplevert is geen onderwerp, de vrijheid om
alles wat overvloedig is achter te laten wel. Het enige wat
nodig is, is een druk op de resetknop.


Brand overview: Nelissen, Stoopen & Meeûs, Tegels De Paepe, Axalta

Minimalisme is een urgentie; alles moet veel minder. Dat
zie je ook terug in duurzame productie en het gebruik
van minder materialen en kleuren. De sfeer is kil, alles
is teruggebracht tot de essentie: ‘statement through
nothingness’. Meubels zijn vaak sober en minder tactiel
binnen dit thema omdat we vaak pure en verfijnde
materialen zien in een eenvoudige, maar doordachte
presentatie.


Brand overview: Nelissen ,Stoopen & Meeûs, Tegels De Paepe, Joli, Akzonobel 
Nieuws